fredag 8 april 2011

Valpar överallt!

Oj vad tiden går!
Vad har hänt sedan sist, ja, ingen aning, men nu är det april och imorgon ska vi till Bohus för att ställa ut Nemo! Det är såååå spännande, inte själva resultatet för han är ju världens vackraste, det vet vi redan, men hela grejen med massa hundar och så vi mitt i alltihop. Tur att Tittis dotter ska visa honom, tror inte jag hade fixat det. Vi har tränat och han travar fint bredvid mig och efter att Veronica visat hur vi ska ställa honom så går även det rätt ok. Jag skriver rätt ok, för det är inte perfekt och hur det går med störmoment runt omkring vet jag inte. Eller jo, det vet jag, det kommer att bli svårt. Har tagit fram lever och prinskorv att muta honom med!
För två veckor sedan var vi hos Titti för att hon skulle få snygga till honom. Det behövdes! Han var fruktansvärt långhårig när vi lämnade honom. Hur som helst, som väl var, var det tio valpar kvar av de tjugo hon fått i vår. De formligen kryllade, hur mysigt som helst. Vi hade kunnat stanna hela dagen tror jag. Nu blev det inte så utan vi for iväg och fick sedan hämta Nemo på kvällen igen och tänk, det fanns en welsh under all päls! Förra lördagen var så Veronica här och fixade till det sista. Jag lovar att ni ska få före och efterbilder snart.
Håll tummarna imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar