tisdag 5 oktober 2010

Glöm ris för dåliga magar!!

Ok, så har man lärt sig nå´t nytt igen. Vi frågade runt bland hundägare i bekantskapskretsen och nästan alla föreslog risavkok alternativt kokt ris för dålig hundmage. Nu har magen inte blivit bättre och efter kontakt med veterinären vill vi tala om att ris INTE är bra då det tydligen är väldigt hårdsmält! Så var det med det!
Idag prövar vi istället med medicin (som jag inte kommer ihåg vad den heter och inte orkar hämta eftersom jag tagit av mig "pjäxan") samt Hill´s Prescription diet I/D. Tre dagar får vi ge det, sedan blir det veterinären om det inte funkat. Tack och lov är Nemo inte direkt allmänpåverkad, han är lika go´och glad som vanligt.

I går kväll var det dags för kaninjakt igen, den här gången skarp jakt på vildkanin! Pappan var ute på kvällspromenad med Nemo då det plötsligt sprang förbi en kanin. Efter en liten stund fick Nemo tillstånd att spåra och j-klar vad det gick! Full fart genom hela området.

Jag ber om ursäkt för att jag inte har koll på skillnaden mellan spår och sök. Så ha överseende är ni snälla om jag använder fel uttryck. Kul att leta med nosen är det hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar