tisdag 18 maj 2010

Torkad blodpudding

Bara så ni vet, skillnaden mellan torkad och bränd blodpudding är hårfin, och oavsett vilket så luktar det ILLA. Försökte leta runt på nätet efter "recept" men alla var lite vaga, typ 100 grader 30 min-3 timmar! Det är en j-kla skillnad kan jag tala om mellan 30 min och 3 timmar! Detsamma gällde microrecepten, 5-15 minuter, har ni försökt köra något i en modern micro på full effekt i 15 minuter? Kan tala om att det blev bränd blodpudding efter 3 minuter...... Nästan alla recept på nätet avslutas med den klämkäcka kommentaren "du får pröva dig fram"- jo tack, det är väl det jag gör!
Tror ni Nemo uppskattade mina ansträngningar? Tror ni han skuttade ut i köket när han kände lukten av denna mumsiga anrättning? Nej, han sniffade lätt på den färska puddingen och smakade sedan lite försiktigt, sedan gick han och lade sig i korgen. Tror vi får leta vidare efter det optimala godiset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar